Jag vill inte vara en kvinna!

Jag vill inte vara kvinna i dagens samhälle! 


Visst är de bättre gemfört med förr när vi inte ens fick rösta eller ha tampong...
Men varför ska vi ens behöva kämpa så mycket för att få vår röst hörd!? 

Vi gör de mesta! 
Kan en man ge nytt liv genom sin penis? Kan han försörja en bebis med sina bröst? 
Kan han göra allt under sin vardag och blöda genom sin penis? 
NEJ! 

Vi blir behandlade som skit när vi borde behandla varandra så mycket bättre. 
Det gäller även tjejer Imellan. Sluta tryck ner varandra och prata skit bakom ryggen. Blir du en bättre person av det? Glöm det och gå vidare eller snacka ut med rätt person! 

Det värsta jag vet är att jag inte kan känna mig trygg på kvällarna när jag cyklar hem eller något. 
Att man ska hålla i sina hemnycklar hårt i väskan ifall någon skulle dyka upp.. 
Powerwalka snabbt hem genom folketspark. 
Varför är de så jäkla orättvist.. !? 

Jag själv har varit med om ett övergrepp, som jag har berättat för väldigt få personer i mitt liv men blev så arg att en film och en rörning av min pojkvän skulle väcka dem hemska minnena och göra mig ledsen på en sekund.. Sen blev jag arg, att på grund av den jäveln, 
så förstörde jag en mysig kväll med min kille. 
Jag vet det är tusentals tjejer som har varit med om övergrepp och har säkert varit med om samma sak. Min fråga är varför? Varför ska man bli kvinna? Om jag fick välja vilket kön jag fick bli tror jag alla hade valt att vara män.. Slippa vara rädd och bli utnyttjad. 

mina tankar, vardag | |
Upp